Jak vybrat CRM systém? Dejte si pozor na tyto tři faktory

, ,

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (anglicky customer management system neboli CRM) se staly důležitým nástrojem pro podniky všech velikostí a odvětví. Vhodně zvolený software může organizaci významně zjednodušit správu zákaznických informací, ale také zlepšit prodejní a marketingové aktivity, jakožto i posílit loajalitu zákazníků. Vzhledem k velkému množství systémů CRM dostupných na trhu však není snadné vybrat správný produkt. Na jaké faktory byste si měli dát při výběru pozor?

 

1) Definujte potřeby svého podnikání

Prvním krokem při výběru CRM systému je určení konkrétních obchodních potřeb. Zohledněte velikost své firmy, odvětví, ve kterém působíte i cíle, které si při zavádění aplikace kladete. Položte si otázku, jaké funkce a vlastnosti jsou pro vaši firmu nezbytné, abyste zlepšili komunikaci se zákazníky a zefektivnili marketingové aktivity.

Mezi standardní funkce CRM systémů patří správa kontaktů, moduly pro e-mailový marketing a projektové řízení, ale také analytické nástroje. Identifikace vašich potřeb vám pomůže zúžit seznam dodavatelů CRM a ušetřit čas při vyhodnocování.

2) Nepodceňujte možnost integrace se stávajícími systémy

Významným – a přitom podceňovaným – faktorem je integrace CRM systému s dalšími softwarovými aplikacemi, které běžně používáte. Typicky se jedná o nástroje pro automatizaci marketingu, nástroje pro správu sociálních médií a účetní software. Vašim cílem je zajistit, aby vámi vybraný systém CRM dokázal s těmito nástroji bezproblémově komunikovat. Integrace vede k sofistikovanější správě dat, lepší spolupráci mezi týmy a zefektivnění obchodních procesů.

3) Uživatelsky přívětivé rozhraní

CRM systém by měl být uživatelsky přívětivý a snadno použitelný pro všechny uživatele, kteří s ním budou pracovat na denní bázi. Zahrňte proto mezi své požadavky jednoduché rozhraní, jež uživatelům umožní rychlou navigaci a přístup k potřebným funkcím.

Pamatujte, že systém, který je náročný na používání nebo vyžaduje rozsáhlé školení, obvykle zaměstnanci nepřijímají pozitivně, což se následně odráží na jejich pracovní produktivitě.

Dovednosti

Zveřejněno

29. 3. 2023