Jaký 4K monitor vybrat

,

Monitor má velký vliv na pohodlí při práci na počítači. Existuje mnoho funkcí, které by měla dobrá obrazovka splňovat a jednou z nejdůležitějších je rozhodně její rozlišení. V tomto ohledu neustále vzrůstá popularita 4K monitorů. Ty nabízejí nejlepší možné rozlišení a také velký pracovní prostor. Rozšiřuje se proto také jejich nabídka na trhu a mohou tak vyvstat otázky, pro koho je vlastně takto kvalitní monitor vhodný a na jaké parametry se u něj zaměřit.

Herní 4K monitor

Monitory jsou především pro lidi, kteří potřebují to nejlepší možné rozlišení, zakládají si na ostrosti a celkové kvalitě obrazu. Jednou skupinou jsou hráči. Ti potřebují k hraní výborný obraz, aby si užili i ten nejmenší detail jejich oblíbené hry.

Kromě rozlišení musí mít hráčský monitor také krátkou dobu odezvy. Ta totiž poskytuje plynulý pohyblivý obraz. Optimální doba odezvy by neměla přesáhnout 4 ms, ale seženete také modely s odezvou 1 ms. To jsou už modely té nejvyšší kvality.

4K monitor pro grafika

Grafičtí designéři, fotografové nebo redaktoři jsou další skupiny vyžadující velmi kvalitní 4K monitory. Přesto na ně mají trochu jiné požadavky než hráči. Zajímá je především co nejvěrnější reprodukce barev. Monitor pro grafiky by tedy měl být schopen pokrýt 100 % palety barev sRGB. Nejlepší modely zvládnout zobrazit až přes miliardu odstínů barev.

Profesionálové v těchto oborech budou před monitory trávit celé hodiny. Důležité je tedy také to, aby měly jejich obrazovky vysokou úroveň ergonomie. Samozřejmá by měla být možnost nastavit si výšku nebo sklon monitoru. Dobré je mít také tlumení vyzařování modrého světla, které není dobré pro zrak.

4K monitor do domácnosti

Nabízí se otázka, zda se profesionální 4K obrazovku vyplatí pořídit i domů, na běžné používání. Samozřejmě záleží na konkrétním využití, ale tato obrazovka se může stát velmi zajímavou alternativou k televizi. Zvlášť pokud jste fanoušci seriálů a filmů a k jejich sledování používáte platformy jako Netflix, YouTube nebo HBO GO. Filmy a seriály totiž ve 4K krásně vyniknou – obrazovky poskytují vysoký kontrast a velmi syté a živé barvy.

5 nejlepších monitorů dle recenzí uživatelů

Dell S2721QS recenze

Dell S3221QS recenze