Počítač se nezapíná. Co teď?

,

Ačkoliv je to velmi nepříjemná situace a většinou nastane, když se člověku hodí nejméně, notebook se, jako cokoliv jiného, může rozbít. Většinou se to projeví tím, že nereaguje a tím, že se vám ukazuje jen černá obrazovka. Okamžik, kterého se mnozí děsí. Důležité je zachovat si chladnou hlavu. Příčin toho, že se notebook nezapíná, může být několik. A některé jsou velmi banální a můžou být lehce odstraněny doma. Jiné musí být bohužel řešeny odborně. Podívejme se společně na několik důvodů, proč na vás laptop nereaguje.

MSI Creator 15 A10SF-024FR recenze

Zkontrolujte baterii

Jako první vylučte tu nejjednodušší variantu. Notebook se snadno může nezapínat, protože nemá energii. Zní to banálně, ale všechno je možné a je lepší si být jistý. Zkuste ho připojit ke zdroji a chvilku počkejte. Pokud ani to nezabere, ještě neztrácejte naději. Přichází na řadu zkontrolovat kabel. Zjistěte, jestli není někde poškozený, roztřepený a také to, jestli jeho konec drží v notebooku pevně. Pokud můžete připojte do laptopu jiný napájecí adaptér. Nezapomeňte zkontrolovat i zásuvku, ve které je zdroj připojený. Problém může být klidně v ní.

Acer ConceptD 3 NX.C5JEC.001 recenze

Vážnější problémy

Pokud notebook stále nefunguje, je problém v něčem jiném než v napájení. Proto další věc, co udělejte, je to, že se znovu pokuste laptop zapnout, ale tentokrát se soustřeďte na zvuky, které uslyšíte, nebo neuslyšíte. Zjistěte, jestli slyšíte, jak se spouští pevný disk a ventilátory. Zároveň sledujte, jestli se spustí kontrolky ukazující na start počítače.

Selhání monitoru

Pokud slyšíte, že se uvnitř počítač spouští, nabízí se dvě možnosti poruchy. Jednou z nich selhání monitoru a druhou je porucha grafické karty. Abyste vyloučili selhání grafické karty, zkuste k počítači připojit externí monitor. Pokud se na něm zobrazí normálně obraz, znamená to, že grafická karta je v pořádku, ale mohou být poškozeny kontakty v  pouzdře notebooku, který připojují obrazovku ke zbytku. Někdy pomůže trochu pohnout monitorem – můžete na chvíli získat obraz. Jinak to vyžaduje odbornou opravu.

Porouchaná grafická karta

Tu poznáte tak, že se vám ani na externím obrazovce nic nezobrazí. Při této poruše laptop působí, že vůbec nefunguje. Přitom je, kromě grafické karty, v pořádku. Domácí oprava tohoto problému vyžaduje obsáhlé znalosti i vybavení. Proto se rozhodně nedoporučuje. Lepší je notebook svěřit do rukou odborníka.

Dell Inspiron 7306-24848 recenze

Selhání základové desky

Toto je rozhodně nejzávážnější problém. Laptop vůbec nereaguje a také neslyšíte, že by se uvnitř něco spouštělo. Příčin může být několik – přehřátí, zkrat v zásuvce nebo silná vrstva prachu. Vždycky se v tomto případě nabízí možnost zkusit si nechat základovou desku opravit. Ale ne všechny opravny mají k dispozici prostředky, kterými to mohou udělat. Doporučí vám proto úplnou výměnu základové desky. Zde je dobré se zamyslet se a zjistit si, jestli se spíše nevyplatí koupě nového počítače. Mnohdy to může vyjít cenově lépe.

Lenovo ThinkPad P52 20MAS2HE00 recenze

Dovednosti

Zveřejněno