Vrácení zboží zakoupeného přes internet je snadné

Vracení přes internet není náročné, přesto je třeba počítat s několika pravidly. Nejdůležitější je znát dobu, která uplynula od převzetí zboží a uvědomit si, že ne vše lze vrátit. I tak se není čeho bát. Vše si podrobněji představíme v dnešním článku.

Stěžejní lhůta, se kterou je nutné počítat, je 14 dní. Do té doby je možné zboží bez udání důvodu vrátit. V případě e-shopů se počítá ode dne následujícího po dni převzetí zboží. To by mohlo představovat problém při vracení nevhodných vánočních dárků, které jsou zpravidla pořízeny mnohem dříve. Naštěstí mnoho obchodů poskytuje prodlouženou lhůtu na odstoupení od kupní smlouvy – klidně i o 30 až 60 dní. Důležité je si tento fakt ověřit v obchodních podmínkách.

O podmínkách o odstoupení od kupní smlouvy, o vrácení zboží nebo reklamaci se vždy informujte na webových stránkách e-shopů. Některé z nich mohou mít vlastní způsoby, jak toho docílit, popřípadě mají předpřipravené formuláře. Obecně se doporučuje mít odstoupení od kupní smlouvy potvrzené písemně, přes telefon by nemuselo být dostačující.

Po řádném doručení odstoupení od smlouvy, musíte jako zákazník do 14 dnů vrátit zakoupené zboží. Poté vzniká prodávajícímu povinnost vrátit kupní cenu včetně předtím vzniklých nákladů na doručení. Pokud není v podmínkách uvedeno jinak, prodávající nehradí náklady vzniklé vracením zboží.

 

Co nejde vrátit nikdy?

Některé věci vrátit nejde – o které jde, stanovuje přímo Občanský zákoník.. Platí to pro věci upravené na přání zákazníka, např. hodinky s gravírováním. Podobně nelze po otevření některé věci vracet z hygienických důvodů (zubní kartáček apod.).

Obecně platí mylná představa, že věci je nutné vracet v původním obalu. Prodejce originální obal vyžadovat nemůže. Existují výjimky v případě, že je obal součástí zboží. Tomu tak je u nejrůznějších sběratelských edic, dárkových balení nebo třeba u brýlí v pouzdru. Zde musí zákazník zboží vrátit i obal.

Dovednosti

Zveřejněno

10. 1. 2022